לקריאה עמודים ראשונים

  • מחיר הספר (נייר): 80 ש"ח  משלוח רשום
  • מחיר הספר האלקטרוני: 60 ש"ח

לרכישת הספר, נא לפנות לגב' דניאל פרידלנדר catrc@univ.haifa.ac.il  או בטלפון: 04-8280779

תקציר

פגיעות מיניות מגולמות בגוף ובנפש, והטיפול בטראומה המינית מפגיש עם זיכרונות גוף שאין להם כל רישום במיינד. בטיפול בתנועה, הזמנה לתנועה מאפשרת למטופל לנוע את סיפורי הנפש ולמטפל לחשוב על הצורך של המטופל, על התנועה ועל סימליותה. זו פסיכותרפיה אשר מעודדת את המטופל לספר את עצמו באמצעות הגוף, בד בבד עם המילים המצטרפות לכך. גוף ונפש אשר תומכים זה בגילויו של האחר.

בספר, עשרה פרקים אשר נכתבו בידי מטפלות בתנועה מובילות בתחום, חושפים את הקורא לגישות שונות ולדרכי עבודה מגֻוונות בטיפול בתנועה. הפרקים מעמיקים במרכיבים המרפאים בטיפול ומציגים תיאורי מקרה המדגימים דרכי אבחון והתערבות בילדות, בהתבגרות ובבגרות. הספר דן במורכבות הטיפול בדיסוציאציה, טראומה מורכבת, העברה בין דורית, קיפאון וחוסר שקט תנועתי, שילוב של טראומה מינית והפרעות אכילה, טיפול ממוקד ועוד. הפרקים משלבים בין הבנות דינמיות לידע גוף-נפש, טכניקות מתחום ה-Somatic Experience והאנליזה הביואנרגטית.

הספר מיועד למטפלים באמנויות, פסיכולוגים, עו"ס, פסיכיאטרים ואנשי חינוך, ולכל מי שמעוניין בהעמקה בשילוב של הגוף בטיפול בנפש.

ד"ר עינת שופר אנגלהרד, היא פסיכותרפיסטית ומטפלת בתנועה. מרצה בכירה וראש התואר השני בטיפול בתנועה באוניברסיטת חיפה ומרצה במכללת סמינר הקיבוצים. מחקריה בתחום הטיפול בתנועה התפרסמו בכתבי עת מובילים בארץ ובעולם.

"הספר "גוף ללא מנוח – גוף, נפש וטיפול בתנועה בפגיעות מיניות" נושא בתוכו תקווה. אין זו תקווה רומנטית לתיקון, ל-"מחיקתה של הטראומה"; זוהי תקווה בשלה, המקבלת את שאירע, אבל משיבה למטופל את החופש לנוע, לחשוב, להרגיש, לחוות ולהיות".

ד"ר שלמה מנדלוביץ, המרכז לבריאות הנפש שלוותה ואוניברסיטת ת"א

"בתהליכים המובאים בספר ניתן לזהות כיצד הטיפול באמצעות תנועה מקדם את האינטגרציה בין הגוף לנפש ותורם להגברת מודעות, להרחבת השיח המילולי והבלתי מילולי ולהרחבת ההבעה האישית והאותנטית של המטופלים". 

ד"ר ענבל שלומי, מומחית בפסיכיאטריה לנשים, מנהלת מחלקת "לצידך", המרכז הרפואי "מרחבים" (באר יעקב).