מחיר הספר (נייר): 80 ש"ח  כולל משלוח

מחיר הספר האלקטרוני: 60 ש"ח

לפרטים והזמנה נא לפנות ל- catrc@univ.haifa.ac.il או לטלפון 04-8280779

ניתן לקרוא פרק ראשון כאן 

כשהטיפול באמצעות אמנויות פוגש את מערכת החינוך בישראל: היבטים יישומיים – פרופ' דפנה רגב ופרופ' שרון שניר

משרד החינוך מעסיק כיום כ-3000 מטפלות באמצעות אמנויות במוסדות חינוך רבים. ומאפשר טיפול איכותי ונגיש לילדים ולנערים רבים הזקוקים לכך.  אולם, חיבור זה בין העולם החינוכי לזה הטיפולי כרוך  באתגרים רבים.  בספר זה התגייסו יחד מטופלות באמצעות אמנויות ומדריכות מתוך מערכת החינוך, אשר מצאו פתרונות יצירתיים לדרכי עבודה בתוך המערכת.

לספר ארבעה חלקים.  החלק הראשון מציג את תמונת המצב העכשווית של טיפול באמצעות אמנויות בתוך מערכת החינוך בישראל.  חלקו השני של הספר דן בהיבטים של הסטינג הייחודי של הטיפול באמצעות אמנויות במערכת החינוך.  החלק השלישי עוסק במורכבותה של העבודה המערכתית המתקיימת כאשר טיפול נעשה בבית ספר, את חשיבותה, ופתרונות אפשריים להיבטים המתעוררים בדיון זה. חלקו הרביעי של הספר מתאר מודלים שונים שפותחו על יד מטפלות העובדות במערכת החינוך, כחלק מהתמודדותן עם מאפייני המערכת החינוכית.

מטרתו של הספר היא  להוסיף לרב-שיח המתקיים בתחום, מתוך ניסיון להשביח ולהעשיר את העבודה שעושות מטפלות באמצעות אמנויות בתוך מערכת החינוך. רב-שיח זה הינו רלוונטי הן למטפלות באמצעות אמנויות הנמצאות במערכת החינוך והן לאנשי חינוך המתעניינים ביצירת קשר משמעותי בין אנשי חינוך לאנשי טיפול.